Saturday 14 January 2012

Episod #13 Siri "Biarkan Aku Menyayangimu, Bro"

   Selepas sahaja habis menonton wayang itu mereka menghabiskan masa untuk makan malam di sebuah restoran berhampiran. Restoran itu agak terbuka dan Asyraff tidak dapat nak merasa berdua-duaan dengan Haris seperti candle light dinner style. Dia berjanji dengan Haris akan membawanya pergi makan di sebuah restoran terkemuka kelak dan dia perlu merancang dengan teliti agar semuanya berjalan dengan romantik. Malam itu, dinner Asyraff dengan Haris ibarat seperti pasangan sahabat biasa. Jelingan manja dan sentuhan kaki secara rahsia diberikan disatu-satu masa ekoran pengunjung-pengujung yang ramai. Sungguhpun tidak dapat bermesra menerusi perbualan yang intim di situ, Haris tetap bahagia dapat spent time dengan kekasihnya. Asyraff pula asyik melirik-lirik pandangan terhadap Haris Zalman. Setelah habis makan, mereka bercadang untuk kembali ke kampus. Bahagia sungguh dirasakan mereka pada malam itu.


   Dalam perjalan pulang, rintik-rintik hujan  mulai turun. Akan hujan tidak lama lagi ekoran dari bunyi dentuman kilat yang kedengaran dari jauh.


"Ala nak hujan ar ..sayang." Asyraff berkata.
   "Ya lah..takpelah bang..slow slow je bawak motor ni..kalau hujan berhenti ar kejap."
"Takpe..lepas traffic light ni..area masuk universiti dah.." Asyraff meninggikan sikit suaranya disebalik helmet.


   Kawasaki Ninja itu ditunggang laju. Pautan pada badan Asyraff semakin erat. Haris berdoa agar mereka sempat tiba di pintu gerbang universiti sebelum air hujan yang mulai turun membasahi teruk. Belakang baju Haris mulai basah.  Hujan semakin bertambah. Doa Haris tidak sia-sia. Mereka sempat memasuki pintu utama kampus selang beberapa minit kemudian. Air hujan mula membasahi mereka.


"Abang rase kita stop kat kolej abang dulu. Lagipun dekat dah ni.." Asyraff mencadangkan setelah setibanya di kawasan kampus menuju ke kolej kediamannya. Jika mereka ingin melepasi hujan yang kian lebat itu, Asyraff terpaksa ke kolejnya dahulu sebelum menghantar kekasihnya sehinggalah hujan reda semula.


   Beberapa minit kemudian, mereka selamat sampai di perkarangan kolej kediaman Asyraff. Hujan makin lebat pada malam itu. Haris turun dari motor tersebut dan membuka helmetnya dan berkata,


"Lebat ar hujan ni..macam mana nak ke kolej sayang nih? Emm.."
   "Takpe..stay bilik abang dulu..reda kang..abang antarkan..jom" Asyraff menjelaskan. Haris mengikut saja.


   Terasa sejuk badannya. Haris memeluk tubuh ketika menaiki tangga menuju ke bilik Asyraff. Melihatkan aksinya, Asyraff membuka jaket kulit dan dipakaikan pada Haris. Baju Asyraff juga kelihatan basah sedikit.


"Sejuk ke sayang?..kesian..nah..pakai jaket abang dulu."


   Haris terasa disayangi. Sikap yang ditunjukkan oleh Asyraff yang benar-benar mengambil berat akan diri Haris amat dihargai olehnya. Sudah lama dia tidak berperasaan sedemikian. Dia tersenyum tanda terima kasih apabila melihat wajah Asyraff pada ketika itu.


   Setibanya di dalam bilik Asyraff, dia menghidupkan lampu study. Suasana agak kelam dengan pancaran cahaya yang hanya memfokus pada meja belajarnya. Haris menanggalkan jaket Asyraff dan digantungkan pada belakang pintu. Bilik Asyraff berbau wangian semburan yang dipasang automatik. Lavender.


"Thanks bang..bagi jaket..sejuk ar.."
   "No hal la sayang..sejuk lagi ke?..takpe.abang perlahankan kipas ek."


   Suasana bilik itu tidaklah sedingin mana lagi. Asyraff membancuh dua mug kopi setelah mempelawa Haris untuk minum air panas sedikit untuk menghilangkan rasa kesejukan yang dialami. Asyraff menghulurkan satu mug berlabel universiti kepada Haris yang sedang duduk di tepi katil memeluk tubuhnya. Asyraff pun kemudiannya duduk di sisi teman lelakinya itu.


"Minum sikit sayang..abang ada kopi aje..tak tau ar kalau sayang minum ke tak..?"
  " Eh. minum ar..tiap malam sayang minum gak..sebab nak membaca nota semua...emm" Haris menghirup kopi pracampur itu. Terasa sedap.
   "Wow..lega sikit bang..hujan lebat lak malam ni.."
"Tu ar..petang tadi panas terik..maybe that's why..sayang..ok ke?"Tanya Asyraff sambil meletakkan satu lengan di belakang Haris mengusap-usap belakang badan kekasihnya itu dengan manja.
   "Ok..terima kasih banyak kat abang..abang..erm..very nice to me ar..rase malu pulak." Haris tunduk dengan merasa wajahnya sedikit merah tersipu-sipu.
"Takpe sayang..dah jadi kekasih abang..kena ar abang jaga baik-baik..I love you sayang.."
   "Thanks..I love you too abang Raf."


   Pada saat Haris membalas dengan kalimah suci cinta itu pada wajah Asyraff, dilihat wajah itu turun mendekati wajahnya dan melekatkan bibir lelakinya pada bibir Haris. Asyraff membuka mulut dan cuba untuk mendominasi secara perlahan ciuman itu keatas bibir Haris. Wajah kekasih bertemu. Bibir bersatu. Asyraff berdegup kencang. Ciuman itu membuatnya terasa. Satu perasaan yang sudah lama tidak muncul. Satu keindahan perasaan yang sukar dilafazkan tatkala hati sudah berkeinginan..Gersang.


   Asyraff melepaskan ciuman dan berdiri untuk meletakkan air kopinya di atas meja. Dia juga mengambil minuman Haris. Seolah-olah tahu akan isi hati dan keinginannya, Haris berkata,


   "Ab,..abang..abang..nak ..malam ni ke?.."Pertanyaan itu sangat drastik bagi diri Haris tetapi hatinya mempersoalkan.


"Sayang...abang akan bagitahu..kalau abang nak malam ni ..ok" Dengan jawapan itu, Asyraff merebahkan badannya pada diri Haris yang sedang duduk dan terpaksa mengikut pergerakan Asyraff. Asyraff memberikan lagi satu ciuman pada mulut Haris. Haris terasa degupan jantungya seakan-akan ingin terkeluar.
Dia sudah lama tidak berperasaan sebegitu lebih-lebih lagi dengan lelaki bernama kekasih.Adakah malam itu bakal bersejarah? Persoalan bermain di minda Haris Zalman. Dalam naluri jiwa Asyraff Joe Arfaz pula dia berkata sendiri,


"Sabar sayangku..biarkan aku menyayangimu dahulu...bro."


   Asyraff berada di atas badan Haris dan menyokong posisi tubuhnya sendiri dengan kedua-dua lengannya. Urat pada otot-otot Asyraff kelihatan dan Haris memegang lengan kekasihnya itu. Dia menyentuh urat-urat lelaki Asyraff. Asyraff melihat wajah Haris. Ciuman diberikan lagi. Kali ini lebih lama sehinggalah Haris memeluk belakang Asyraff dan melekatkan tubuh masing-masing. Ciuman itu sangat erat dan kukuh. Dua lelaki berpadu kash pada kemerahan bibir. Haris memeluk erat badan kekasihnya itu dan membalas gerak-geri bibir Asyraff dalam paduan ciuman sepasang arjuna. Hujan di luar tingkap masih lebat. Rintik-rintik itu kedengaran samar-samar di jiwa mereka tatkala degupan jantung kasih yang sangat kuat antara satu sama lain.


"Sayang..bukak baju ni sayang..selesa sikit.." Asyraff mencadangkan setelah ciuman dilepaskan sejenak.
   "Ok ...jap..sayang bukak dulu.." Haris melepaskan pelukan dan duduk semula untuk menanggalkan baju tersebut. Dia mulai yakin pada diri dan keadaan pada ketika itu. Suasana bilik sangat sunyi. Kini, dia hanya berseluar jeans sahaja. Terasa malu pula separa tidak berpakaian. Asyraff juga duduk semula. Dia bangkit lalu menanggalkan bajunya. Turut ditanggalkan adalah seluar jeans yang dipakai. Haris agak tergamam. Dia melarikan pandangan kerana pada ketika itu Asyraff memandangnya apabila sedang menanggalkan seluar demikian. Dia hanya memakai boxer hitam. Tertulis simbol cK pada boxernya. Haris melihat Asyraff. Sasa susuk tubuhnya dipadankan dengan otot-otot kekar hasil kerja kerasnya di gym. Haris menarik nafas rasa sedikit gementar. Inikah apa yang diinginkan Asyraff?


"Sayang...berdiri jap..tanggalkan ar seluar tu..takpe..abang tak buat apa.." Nada Asyraff perlahan dan mendengarkan bunyi kegarauan suara lelakinya.


   Haris berdiri perlahan-lahan lalu dengan gerakan jari yang agak terketar-ketar menyentuh kepala tali pinggangya. Asyraff mendekatkan diri berhadapan dengan Haris. Dia memegang tangan Haris yang sedang membuka tali pinggang. Dia berkata,


"Boleh abang yang bukakan?...."







5 comments:

  1. Walauwey.....tak sbr nih..

    ReplyDelete
  2. haha..pandai la ko stop tmpt2 nak stim nie..hehe

    ReplyDelete
  3. potong stim tul....baru nk lancap smbil imgne ni..

    ReplyDelete
  4. o.m.g....time kseh sbb sempurnakan hri sye dgn cerpen nier....xsbr nk bce smpai abis...thank u abg lelaki berotot....terbaeklahhhhh

    ReplyDelete